måndag 5 september 2011

Första vanliga dagen!

Idag har lektionerna rullat på som vanligt. Jag har haft SO med våra åttor, SO med sexorna och studietid med sjuorna. Har hunnit med mycket idag.

Åttorna har börjat ett nytt arbetsområde som kommer pågå fram till höstlovet. Jag har inlett det idag och så ska allt lämnas in den 24/10. För mina elever kommer jag att med tiden publicera det på Fronter så att de kan hitta det även när de har tappat bort sina papper. Om jag hittar hur man gör här på bloggen så ska jag försöka publicera filen även här. Glömde ju skriva att det handlar om Befolkning och fattigdom, med ganska stort fokus på händelserna på Afrikas horn.

Sexorna fick börja leta fakta på nätet om Somalia. Efter ett förmaningstal så började de glatt leta på nätet efter fakta. Jag blev imponerad av hur duktiga de var! Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar